Mor deg med noen fiskevitser

En dame er i senga med elskeren sin, som for øvrig også tilfeldigvis er hennes manns bestevenn. De elsker og har seg i timesvis, og etterpå, når de bare ligger der, ringer telefonen.

Siden det er damens hus, plukker hun opp telefonrøret. Hennes elsker ligger og ser på henne, og hører kun hennes side av samtalen.

(Hun snakker i en hyggelig tone)

"Hallo? Å hei, Jeg er så glad for at du ringte. Virkelig? Det er jo herlig. Jeg er så glad på dine vegne. Det høres fantastisk ut. Flott! Takker. Ok. Hade'!" Hun legger på.

Elskeren hennes spør: "Hvem var det?"

"Å", svarer hun, "det var bare mannen min som fortalte meg hvor herlig han hadde det på fluefisketur med deg".




Hvilken side av harren har flest fiskeskjell?

Utsiden.
________________

- Ikke svøm i denne elva! En svær gjedde beit av meg foten.

- Hvilken?

- Veit ikke. Alle gjedder ser like ut for meg.
________________

Den kloke faren

Far og sønn dro ut på fisketur en sommerdag. mens de var ute i båten, ble gutten med ett nysgjerrig på omgivelsene. Han spurte faren sin: "Fatter, hvordan har det seg at denne båten kan flyte?"
Faren svarte: "Veit ikke helt jeg, sønnen min".
Litt senere kikket gutten opp på faren sin og spurte: "Fatter, hvordan klarer fisker å puste under vann?"
Igjen svarte faren: " Veit ikke helt jeg, sønnen min".
Litt senere spurte guttungen: "Fatter, hvorfor er himmelen blå?"
Igjen svarte faren: " Veit ikke helt jeg, sønn".
Til slutt spurte gutten faren sin: "Fatter, plager det deg at jeg stiller deg alle disse spørsmålene?"
Faren svarte: "Selvfølgelig ikke. Hvis du ikke spør, så lærer du jo heller ingenting"...
________________

Jeg e'kke idiot heller
En gang reiste en lillestrømling og en svenske uavhengig av hverandre ut på fisketur til Renaelva. De ende opp på hver sin side av elva der de sto og myste på hverandre før begge tok til å kaste med fluefiskestanga. I det fortommen til lillestrømlingen traff vannet, bet det en pen ørret på og han sveivet den inn på land. Svensken fikk ingenting, så han skrek til lillestrømlingen: "Hej kompis, jag skulle verkligen vilja vara på din sida av den här elven".
"Hei, jeg skal fortelle deg noe, kamerat. Jeg lyser med lommelykta mi tvers over elva, og så kan du gå på den lille stripa med lys", skrek lillestrømlingen tilbake.
Svensken svarte, "Ja ska nog inte göra det, kompis. Ja antar att du tror att jag är en idiot. När jag kommer halvvägs, kommer du at stänga av det fördömda flickljuset!".
________________

- Vet du hva den mest fiskeinteresserte rolleinnhaveren i Star Wars heter?
- Jabba the Hutt, kanskje?
- Nei, Sluk Skywaker.
________________

En svensk hobbyfisker dro ut for å isfiske en kald vinterdag. Han var i ferd med å bore hull i isen da en stemme sa:
- Det er ingen fisk under der.
Svensken kvakk til, men fortsatte boringen. Da hørte han stemmen på ny:
- Det er ingen fisk under isen.
Svensken ropte ut: 
- Er det deg, Gud?
Stemmen svarte irritert:
- Nei, det er vaktmesteren i denne ishallen.
________________

- Har jeg fortalt deg om den store ørreten jeg fikk i fjor?
- Ikke på en stund, hvor stor er den blitt nå? 
________________

Hørt på bredden:

- Har du kort?
- Nei, og ikke har jeg tid til å spille med deg heller!
________________

Hvor vasker fiskene seg?
I et havnebasseng.
________________

Hva skjedde med ørreten som svelget en hel haug med nøkler?
Den fikk kjevelås.
________________

Har du hørt om fluefiskeren som endte opp i Helvete etter sin død? I djevelens rike rant den perfekte ørretelva. En fantastisk elv gjennom idyllisk sommerlandskap. Ved elvebredden sto en mann og delte ut fluestenger med alt tilbehør.
- Har dere virkelig dette i helvete, spurte den nylig avdøde, med våte øyne?
- Ja, her er det bare å forsyne seg og begynne å fiske. 
Det gjorde fluefiskeren, og straks etterpå lå flua på vannet. Der hogg det til på første kast. En ganske grei ørret på 200 gram.
- Ja, det var sannelig en bra begynnelse tenkte mannen. Han fikk fisk på andre kast også. Den var også på 200 gram. Og sånn fortsatte det. 200-grammer'n satt på hvert bidige kast. Etter en stund ble han litt frustrert og gikk bort til noen menn som sto langs elva.
- Fisken biter villig, men alle er på 200 gram.
- Det var da som bare helvete ;)
_________________

- Goddag, jeg er grunneier her, og jeg må be om å få se fiskekortet ditt.
- Hvorfor det?
- Jo, fordi jeg eier dette vannet.
- Da burde du passe bedre på vannet ditt, for det renner ut der borte.
_________________

En gruppe norske isfiskere kom til et vann. Der holdt også en gruppe svensker til. De to gruppene ble enige om å ha en isfiskekonkurranse. De tok plass på hver sin side av vannet, og satte i gang. Men svenskene fikk jo selvfølgelig ikke noe fisk. Ikke i løpet av hele dagen. Til slutt fikk de nok, og sendte en spion over til nordmennene, for å se om "norrbaggarna" hadde fått noe. Etter en stund kom svensken andpusten tilbake.
- Dom har borat hål i isen! 

KLIKK for flere vitser 🤣🤣🤣

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Ørreten er glad i reker

Vinden blåste tørrflua inn mot myrkanten - så smalt det

Ikke lett å få den sværingen gjennom pilkehullet